Petua : Menghilangkan Kahak Dari Dalam Paru-Paru Dan Penawar Batuk

Advertisement

Petua : Menghilangkan Kahak Dari Dalam Paru-Paru Dan Penawar Batuk



Assalamualaikum



Batuk memang merimaskan. Kalau zati kena batuk ni , confirm semput! Memang tak suka kalau batuk, kadang-kadang dada sampai sakit.

Kat sini zati share kan cara buat ubat batuk atau penawar sendiri dengan menggunakan bahan yang mudah didapati.

PETUA MENGHILANGKAN KAHAK DARI DALAM PARU² DAN PENAWAR BATUK

Kita semua seolah-olah berhadapan dengan tambahan mukus banyak lebih kerap yang kita mahu. Ketika itu berlaku ubat ini boleh membantu Jom!

Remedi ini bekerja kerana lobak merah, atau bahan utama, dipenuhi dengan antioksidan yang bermanfaat.


Lobak merah adalah baik untuk mencegah kanser, mengurangkan kolesterol seseorang, memperbaiki sistem penghadaman, meningkatkan imuniti seseorang dan banyak lagi. Jika anda berurusan dengan mana-mana isu-isu tersebut atau mempunyai batuk atau lebihan mukus anda harus memberi remedi ini cuba.

Sirap buatan sendiri untuk kahak.



Bahan-bahan

  • Lobak merah
  • 6 sudu besar madu organik
  • Air


Cara-cara

  • Kupas dan potong lobak merah menjadi ketulan, kemudian rebus lobak merah sehingga ia lembut. Asingkan air rebusan lobak merah tadi. Kemudian tumbuk/kisar lobak merah yang direbus tadi sehingga lumat.
  • Kacau madu ke dalam air rebusan lobak merah dan tambahkan isi lobak merah yang telah ditumbuk/dikisar. Kemudian kisar sekali lagi campuran isi lobak merah dan air rebusan tadi.
  • Siap untuk diminum dan disimpan dalam peti ais..
  • Ambil 3-4 sudu besar ini setiap hari dan anda harus berasa lebih baik dalam tempoh hanya beberapa hari. Ubat ini akan membuat anda berasa lebih cepat jika anda mengambil masa untuk mencubanya.


Post a Comment

2 Comments

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila berikan komen anda. Jemput follow blog ini ye!