Best Medical Insurance in Malaysia

Advertisement

Best Medical Insurance in Malaysia


Best Medical Insurance In Malaysia | Medical Insurance kini sudah menjadi keperluan setiap manusia. Medical Insurance membawa makna insurans atau perlindungan yang merangkumi keseluruhan atau sebahagian daripada risiko yang melibatkan perbelanjaan perubatan dan kesihatan.

Insurans perubatan menawarkan perlindungan untuk menanggung kos perubatan dan pembedahan.

Jenis kecederaan, penyakit, dan rawatan yang diliputi oleh insurans perubatan adalah berbeza, bergantung kepada jenis insuran perubatan yang diambil. Semakin luas perlindungan perubatan yang diberikan, semakin mahal jumlah premium untuk polisi insurans perubatan tersebut.

Medical Insurance sangat penting dalam pelan kewangan jangka panjang. Memilih jenis insurans kesihatan yang tepat, perlu mengikut keperluan masing-masing. Sekiranya Anda terdedah kepada risiko tinggi, Anda perlukan insurans dengan faedah terbaik untuk mengelakkan kesukaran kewangan keluarga sekiranya berlaku perkara yang tak diingini.


Mengapa Medical Insurance penting?

Medical Insurance akan membantu anda untuk melangsaikan kos yang terlibat sewaktu anda dimasukkan ke hospital dan juga kos rawatan jika anda diserang penyakit. Kos ini termasuk wad, pemeriksaan, pembedahan, ubat, rawatan susulan, dan lain-lain. Insurans perubatan juga menawarkan bantuan sekiranya anda tidak mampu bekerja disebabkan oleh penyakit atau kecederaan.

Tidak kira apa jua insurans yang anda mohon, pastikan anda fahami perlindungan yang ditawarkan oleh polisi insurans tersebut. Dapatkan penjelasan sekiranya terdapat maklumat yang kabur dalam polisi tersebut.


Kepentingan Medical Insurance Yang Perlu Anda Tahu

Ada beberapa sebab utama mengapa takaful perubatan menjadi satu keperluan pada masa kini. Ia bukan hanya melibatkan kos perubatan yang tinggi, tetapi juga beberapa pertimbangan lain.


Berikut adalah lima kepentingan utama insurans atau takaful perubatan:

  • Kos perubatan yang semakin meningkat
  • Perubahan gaya hidup yang semakin membimbangkan
  • Insurans perubatan membenarkan anda mendapat potongan cukai
  • Insurans medikal memberikan anda manfaat tambahan
  • Jangka hayat yang semakin meningkat

8 Medical Insurance Yang Terbaik Di Malaysia

Berikut adalah diantara senarai medical insurance yang terbaik dan sering menjadi pilihan di Malaysia:


1) Allianz MediSafe Infinite+ Medical Card




2) AXA Affin eMedic Medical Card



3) AIA A-Plus Health Medical Card

A -Plus Med-i adalah rancangan perubatan komprehensif yang mempunyai had tahunan yang semakin meningkat sehingga anda dapat memastikan sentiasa mendapat perlindungan perubatan yang mencukupi untuk diri sendiri dan orang tersayang.

Manfaat A-Plus Medi-i

  • Perlindungan Perubatan Sepanjang Hayat

Nikmati perlindungan perubatan sehingga anda berumur 100 tahun.

  • Tiada Had Seumur Hidup

Walaupun ada batasan berapa banyak yang boleh anda tuntut setiap tahun, tidak ada batasan berapa banyak yang dapat anda tuntut sepanjang hayat.

  • Meningkatkan Had Tahunan

Had tahunan anda boleh meningkat setiap dua tahun dalam 20 tahun pertama rancangan anda.

  • Pilihan Perlindungan Yang Berbeza

Terdapat tujuh rancangan yang boleh anda pilih, bergantung pada keperluan anda.

  • Cukai Bersama Takaful Dan Deductible

Anda tidak perlu membayar sebahagian daripada kos perubatan.

  • Kad Perubatan Untuk Kemasukan Ke Hospital Tanpa Masalah

Kad perubatan kami memberi anda kemasukan mudah ke lebih dari 98 hospital di panel kami.

  • Perlindungan Untuk Keseluruhan Keluarga

Anda boleh memilih untuk memasukkan pasangan dan anak anda dalam rancangan yang sama.


4) Etiqa Elite Takaful Medical Plus Medical Card


Insurance



Insurance



Insurance



Insurance


5) ManuLife ManuHealth Elite Medical Card




6) Prudential PRUValue Med Medical Card

Insurans yang merangkumi kos perubatan anda dan membayar sekaligus jika anda menjadi Orang Kurang Upaya Keseluruhan dan Kekal (TPD) atau malangnya hilang.


Insurance



Insurance



Insurance



Insurance

Manfaat penyelesaian

Perlindungan perubatan yang komprehensif yang memberikan ketenangan fikiran kepada anda dan orang tersayang.

a) Kami menanggung kos rawatan hospital anda - PRUMy Medical Plus menanggung kos rawatan hospital - termasuk pembedahan harian.

b) Pilihan insurans perubatan fleksibel yang boleh anda pilih untuk memenuhi keperluan dan kemampuan anda - Pilih perlindungan yang sesuai dengan anda; dari pelan perlindungan perubatan asas yang memberi ganjaran kepada anda kerana kekal sihat, hingga rancangan yang tidak mempunyai had tuntutan seumur hidup.

c) Perlindungan komprehensif dengan pilihan untuk premium yang berpatutan - Pilih rancangan tanpa had seumur hidup atau tahunan tetapi dengan premium yang lebih rendah apabila anda bersetuju untuk berkongsi sebahagian kos rawatan hospital anda.

d) Kukuhkan perlindungan anda dengan pelbagai insurans tambahan - Anda boleh mendapat perlindungan tambahan yang membayar sekaligus, pendapatan tetap atau kos hospital jika anda mengalami kemalangan atau penyakit kritikal.


7) Takaful myClick MediCare Medical Card

Semakin banyak orang sukar mendapatkan rancangan perubatan yang mereka perlukan dengan harga yang berpatutan. Sebilangan besar rancangan perubatan terlalu mahal kerana faedah tinggi yang tidak munasabah yang kemungkinan besar tidak akan anda gunakan. 

Lebih-lebih lagi, anda harus menggunakan borang pengisian, pemeriksaan perubatan, berurusan dengan ejen yang memaksa dan perlu membayar komisen mereka tanpa henti.

Takaful my Click MediCare memberi anda perlindungan perubatan menyeluruh yang sangat anda perlukan.




8) Great Eastern Smart Medic Medical Card



Kesimpulannya, insurans terbaik di Malaysia yang memberikan cover insurans kesihatan tidaklah mutlak. Semuanya bergantung kepada risiko dan keperluan Anda dan keluarga yang mana tujuan akhir dari polisi insurans ialah mengelakkan kerugian dan membantu meringankan masalah kewangan di masa hadapan apabila perkara yang tak diingini berlaku. Anda disyorkan menyemak polisi insurans atau takaful dengan cermat sebelum membuat sebarang pilihan. Semua itu supaya Anda tidak salah memilih insurans kesihatan yang benar-benar mampu selesaikan masalah yang mungkin terjadi.

Post a Comment

2 Comments

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila berikan komen anda. Jemput follow blog ini ye!