Assalamualaikum

Korang dah letak penama ke untuk KWSP korang? Zati dah selesai dah. Sekarang ni online je. Borang-borang semua korang boleh online je, so tak payah nak beratur kat kaunter untuk ambil borang.

Sebelum korang isi borang tu, baca kelayakan untuk penamaan KWSP ni

PENAMAAN & KEPENTINGAN PENAMAAN


Penamaan merupakan proses ahli menamakan penama dikalangan :
- Individu ATAU
- Institusi yang diluluskan

KELAYAKAN PENAMAAN


1. Ahli berumur 18 tahun dan keatas
2. Warganegara Malaysia
3. Jika bukan warganegara Malaysia :-
    - menjadi ahli KWSP sebelum 1 Ogos 1998 ; ATAU
    - telah mendapat taraf penduduk tetap (PR)

PENAMA



*sekiranya ahli memilih untuk menamakan ARB sebagai penama, ARB adalah Pentadbir pada semua ( 100% ) bahagian simpanan ahli


TANGGUNGJAWAB DAN STATUS PENAMA / PEMEGANG AMANAH



Diatas ni adalah antara yang perlu diketahui sebelum penamaan. Untuk maklumat lanjut supaya korang boleh baca dan faham lagi, korang boleh ke website → KWSP

Untuk mengisi secara online borang penamaan, klik → BORANG WEB PENAMAAN

PANDUAN PENAMAAN


klik untuk enlarge image
klik untuk enlarge image