Showing posts with the label Healthy & BeautyShow all
Khasiat Buah Avocado

Khasiat Buah Avocado |  Buah avokado berasal daripada pokok avokado yang secara saintifiknya dikenali sebagai Persea Americana.Walaupun rupanya kurang menarik, buah avokado mempunyai bermacam khasiat untuk kesihatan manusia seper…

Makanan Yang Perlu Dielakkan Dalam Diet

Dah nak habis tahun 2020 ni , yang mana berazam nak kurus tu dah tercapai ke? hehehe  . Kalau zati hanya tinggal " azam" je la . Tapi Insyallah , nak cuba kuatkan semangat juga nak kurus! Bukan nya sebab nak cantik , …

Khasiat Pokok Cekur

Pokok cekur mempunyai daun yang sederhana lebar, tebal dan berwarna hijau manakala bahagian bawah daunnya berwarna hijau muda dan isinya pula berwarna putih. Pokok ini mudah didapati di kampung dan ramai suri rumah menanamnya d…

Madu VS Cinnamon aka Kulit Kayu Manis???

MADU vs KULIT KAYU MANIS | Mesti ramai yang tak pernah terfikir, kadang tu, tak pernah terbayang pun dua benda ni boleh dicampurkan, dan apa pula khasiat nya. Ramai yang dah sedia tahu tentang kebaikan madu dan kulit kayu man…

Info : Jenis-Jenis Pembedahan Jantung

Assalamualaikum Hari minggu ni korang buat apa ? Zati pagi-pagi lagi suami dah ajak pergi pasar beli ikan. Lepastu masak dan kemas rumah, penat wehh! Sekarang baru rileks sikit. So ada masa terluang ni saja update blog. Zati…

Info : Rahsia Khasiat Makan Kaki Ayam Yang Ramai Tidak Tahu

Assalamualaikum Korang suka ke makan kaki ayam ? Zati makan la jugak tapi tak berapa suka lah. Tapi kan kaki ayam ni banyak khasiat nya yang Zati sendiri tak tahu. Patut lah dulu arwah ayah boleh dikatakan setiap minggu …

Penjagaan Muka Homemade

Assalamualaikum semua.. Harini zati nak share tentang penjagaan muka homemade.. sebenarnya baru seminggu zati try benda ni. Kiub ais timun.. Rasa nya ramai pernah dengar kot pasal ni. Takpelah zati kongsi je. Tapi maaf zati tak…