Top 28 Lifestyle Bloggers in Malaysia in 2021

Advertisement

Top 28 Lifestyle Bloggers in Malaysia in 2021

Top 28 Lifestyle Bloggers in Malaysia in 2021 | Sebut sahaja lifestyle bloggers, salah seorang nya adalah Zati sendiri. Zati suka berkongsi tentang tips kesihatan, blog tutorial, parenting, resepi dan pelbagai lagi. Lifestyle Sites ni adalah salah satu favourite bloggers dan blog terbaik yang aktif di Malaysia.

Untuk pengetahuan semua, Malaysia Lifestyle Blogger adalah satu medium untuk para pembaca mencari maklumat dan info. Kerana melalui blog ini , para blogger banyak berkongsi maklumat, info, tips dan sebagainya.

Pasti ramai yang dah tahu hanya melalui blog sahaja ramai yang dah berjaya menjadi top Malaysian influencers blogger dan blogger terkenal Malaysia. Yang pastinya , lifestyle blogger sememangnya sentiasa berkongsi info dan sebagainya untuk para followers mereka.

Diantara ramai lifestyle blogger Malaysia 2021 yang terkenal, yang menjadi pilihan hati Zati adalah :

1- Sis Hawa

Blog lifestyle, parenting dan ilmu blogging. Ibu kepada enam cahaya mata. Suka kongsi pelbagai info dan panduan sebagai rujukan.

Link Blog : www.sishawa.com

 

2- Eyqa Hasnan

Blog lifestyle, tips dan personal. Berkeyakinan dalam pelbagai bentuk untuk membina networking bersama.

Link Blog: www.eyqahasnan.com

 

3- Ciktom

Seorang part time blogger yang sangat sukakan dunia blogging. Mula menulis blog pada 15 Julai 2010. Menaip segala ilham dari akal fikiran dan hati ke dunia alam cyber.

Link Blog: www.ciktom.com

 

4- Ardini Humaira

Seorang blogger yang gemar berkongsi tentang lifestyle, beauty, parenting, personal, tips, review dan masakan.

Link Blog: www.ilhamdini.com

 

5- Azlinda

Salah seorang blogger Malaysia 2021 yang terkenal. Lifestyle Blogger yang suka menulis di blog tentang dekorasi rumah, make over rumah, travel, masak-masak, pengalaman yang pelbagai aspek.

Link Blog: www.azlindaalin.com

 

6- Nabiha Mohd Mashut (Bie Mohd)

Blog Islamic Fashion dan Parenting Lifestyle.Seorang wanita bekerjaya dan ibu kepada tiga orang cahaya mata yang suka berkongsi aktiviti DIY, fesyen dan aktiviti kekeluargaan sebagai panduan ibu moden masakini yang selalu meletakkan "Family First" dalam hidup dan kekal cantik bergaya dalam apa jua keadaan.

Link Blog: www.biemohd.com

 

7- Fuzy Rahamah Hamid

Lifestyle blog berkongsi pelbagai cerita tentang kerjaya, keluarga, masakan.

Link Blog: www.iamfuzy.com

 

8- Alia Farhan

Lifestyle blog. Sharing about everything from cooking, parenting, travelling, deco n DIY

Link Blog: www.aliafarhan.com

 

9- Wan Rokiah (Wawa)

Blog lifestyle, parenting, personal tips, tips kesihatan, kecantikan

Link Blog: www.mommywawa.com

 

10- Chaza Xiaojie

Blog Lifestyle, parenting, food, beauty.  Suka berkongsi pengalaman hidup, resipi, keluarga dan tips kesihatan

Link Blog: www.cxopportunities.com

 

11- Yaya Azura

Lifestyle, parenting blogger. Juga suka berkongsi pelbagai resepi dan tips. Ibu kepada 2 cahayamata. Mula berblog sebagai diari menceritakan hal anak-anak dan kemudiannya menjadikan blog sebagai sumber menambah pendapatan.

Link Blog: www.yayaazura.com

 

12- Bonde Zaidalifah

blog mengenai lifestyle ,travel, resepi, review novel, review drama dan review produk

Link Blog: www.bondezaidalifah.com

 

13- Sii Nurul

Blog perkongsian lifestyle, blogging, tips & panduan kerjaya, review dan pengalaman hidup

Link Blog: www.siinurul.com

 

14- Meksah

Meksah tercetus dari ilham panggilan "Mek" dari Pantai Timur, kerana penulis berasal dari Kuala Terengganu. Penulis kerap dipanggil nama Timangan "Sah", dari situ penulis mendapat ilham untuk menamakan blog pertama penulis ini sebagai "Meksah".

Link Blog: www.meksah.com
 

15- Messarah

Seorang peminat tegar local skincare berumur 20an yang suka menulis tentang skincare tips (beauty), banyak menghabiskan masanya di Twitter, gemar menonton Netflix dan anime, dan adakala berkongsi hasil lukisannya di instagram. Juga berkongsi pengalaman belajar di universiti, bekerja di kafe, panduan membeli-belah dan sebagainya.

Link Blog: www.messarah.com

 

16- Abang Rock

Blog lifestyle dari pandangan seorang lelaki dan suami. Berkongsi kisah semasa dan panduan tentang kehidupan, gaya hidup lelaki, perhubungan dan perkara berkaitan Islam

Link Blog : https://www.abangrock.com/

 

17- Marina Bashah

Lifestyle, parenting, food, beauty, hotel, travel. seorang wanita yang bekerjaya. kerja hakiki kadang kala kena travel. Alang-alang travel pergilah bercuti sekali dan share tempat makan, hotel dan tempat bercuti.

Link Blog : www.marinabashah.com

 

18- Rozita

Blog lifestyle. Banyak cerita pasal personal life,  kisah anak-anak, pendapat tentang isu semasa, tempat bercuti, kisah masakan dan resepi,  kerjaya,  dan  petua

Link Blog : www.ceritaita.com

 

19- Fadzi Razak

Blog Fadzi Razak merupakan sebuah blog Malaysia Family Lifestyle. Blog ini berkongsi tentang pelbagai perkara tentang gaya hidup keluarga di Malaysia. 

Blog ini telah dimulakan pada tahun 2014. Pada asalnya saya lebih banyak bercerita tentang gaya hidup wanita dalam blog ini. Tapi selepas melahirkan anak, saya lebih banyak berkongsi tentang parenting dan gaya hidup berkeluarga.

Dalam Blog Fadzi Razak, korang akan dapat baca pelbagai artikel dengan topik seperti  gaya Hidup Keluarga, Parenting, Tips Rumah, Resepi, Review, Tips Blogging, Ghostwriter dan Phone Photography

Link Blog : www.fadzirazak.com

 

20- Hawa Hassan

Blog lifestyle. Suka kongsi tentang 'home organizing', projek DIY, aktiviti berkebun, resipi mudah serta pelbagai tips dan panduan kehidupan.

Link Blog : www.hawahassan.com

 

21- Eswati Azni

Lifestyle,  Travel, kesihatan, beauty dan drama

Link Blog : http://modernmumthingy.com/

 

22- Bonda Chanteq

Blog Lifestyle, info kesihatan, tips, resepi, kisah benar

Link Blog : www.bondachanteq.com

 

23- Aida Hanafiah


 Blog tentang kehidupan, kesihatan, makanan, keluarga dan hobi. Tidak kurang juga menulis tentang dekorasi rumah, berkebun dan percutian.

Link Blog : https://www.adianiez.com/

 

24- Norhana Rosmida


Ibu kepada 2 orang anak, sorang HR practitioner di pejabat dan part time blogger. Hobi suka menulis dari zaman University dan banyak blog pasal resipi, travel dan anak-anak. Seorang Young Living Distributor juga, suka share pasal pengalaman sendiri guna natural remedies untuk wellness anak-anak.

Link Blog: www.hannamaruku.com

 

25- Sharina (opzzpinky)

ibu kepada sepasang anak, edan eshal, dahulu blog tempat meluah, sekarang jadi tempat mengaut rezeki hihi, alhamdulilah, lifesytle blogger, berkongsi ilmu, pengalaman dan pelbagai tips

Link Blog : www.opzzpinky.com

 

26- Bella Jamal

Menulis mengenai pelbagai ulasan dan maklumat mengenai makanan, haiwan kesayangan dan perjalanan. Review produk juga disediakan untuk dibaca oleh orang ramai.

Link Blog: www.bellajamal.com


27- Zaza Azman

Suka berkongsi resepi yang simple, berkongsi tempat-tempat makan yang menarik dan murah dan yang paling penting sedap! disekitar Kuala Lumpur.

Link Blog : www.zazaazman8.com


28- Azhafizah

Perkongsian resepi mudah dan enak dengan masak cara tersendiri yang menjadi pilihan lifestyle blogger ini untuk dijadikan tatapan pembacanya. Terdapat juga tips dan petua masakan yang boleh diguna pakai.

Link Blog : www.azhafizah.com


Ini lah kesemua list blog terbaik yang aktif di Malaysia pada tahun 2021 ini yang menjadi pilihan Zati dalam Top 28 Malaysia Lifestyle Blogger 2021.

Kepada anda semua , jom kita sama-sama support semua Malaysia Lifestyle Blogger 2021 ini , supaya dapat kita berkongsi pelbagai cerita dan pendapat, bolehlah follow blog mereka melalui link yang telah diberikan.

Selamat membaca !

 

 

Post a Comment

3 Comments

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila berikan komen anda. Jemput follow blog ini ye!