6 Kebaikan Moisturizer / Pelembap Muka Terbaik Malaysia 2023 - Untuk Mangatasi Kulit Berminyak Yang Anda Perlu Cuba!

Advertisement

6 Kebaikan Moisturizer / Pelembap Muka Terbaik Malaysia 2023 - Untuk Mangatasi Kulit Berminyak Yang Anda Perlu Cuba!

6 Kebaikan Moisturizer / Pelembap Muka Terbaik Malaysia 2023 - Untuk Mangatasi Kulit Berminyak Yang Anda Perlu Cuba! | Adalah penting untuk memilih moisturizer/pelembap yang sesuai dengan jenis kulit dan menggunakannya dengan kerap. Menggunakan moisturizer/pelembap muka merupakan sebahagian daripada rutin penjagaan kulit yang sihat akan membantu mengekalkan kulit muka lembap, sihat dan glowing

Zati mempunyai masalah kulit berminyak dan kadang kering mengelupas, sebab itu lah Zati tidak akan skip untuk menggunakan moisturizer/pelembap muka bagi menjaga kulit dan mengawal minyak di wajah. Pemilihan moisturizer/pelembap muka juga penting bagi memastikan tidak tersalah pilih supaya ianya betul-betul membantu untuk menyelesaikan masalah kulit berminyak ni. Sebab kalau tersalah pilih pelembap muka, kulit muka Zati akan jadi lebih berminyak dan mula lah jerawat akan timbul! 

Kulit tidak berminyak walaupun kerja dengan keadaan haba dan panas

Tambahan pula sekarang Zati kerja sambilan di kedai makan pada waktu malam, lagi lah Zati wajib guna moisturizer terbaik  Aqua Whitening Cream ni sebab Zati kerja bahagian dapur, dengan cuaca panas, menghadap haba didapur membuatkan kulit muka Zati berminyak.

Adalah penting untuk memahami punca kulit berminyak dan mengetahui skincare terbaik untuk kulit berminyak supaya kita boleh mengambil langkah yang sesuai untuk merawat dan mengawal keadaan kulit. 

Punca kulit berminyak disebabkan oleh pengeluaran minyak yang berlebihan oleh kelenjar sebum pada kulit. Faktor-faktor yang boleh menyebabkan kulit berminyak termasuk:

Faktor genetik: Jika salah seorang atau kedua-dua ibu bapa mempunyai kulit berminyak, ada kemungkinan besar kita juga akan mengalaminya.

Hormon: Hormon, terutamanya hormon androgenik seperti testosteron, boleh merangsang kelenjar sebum untuk menghasilkan lebih banyak minyak.

Persekitaran: Pendedahan kepada udara panas dan lembap, cuaca lembap, atau hidup dalam iklim tropika boleh merangsang kelenjar sebum untuk menghasilkan lebih banyak minyak.

Penjagaan kulit yang tidak betul: Menggunakan produk yang tidak sesuai untuk jenis kulit atau menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia berlebihan boleh merangsang pengeluaran minyak berlebihan.

Tekanan/Stress: Tekanan boleh menjejaskan keseimbangan hormon dalam badan, termasuk hormon yang mengawal pengeluaran minyak kulit.

Moisturizer Aqua Whitening Cream Terbaik Untuk Kulit Berminyak

Kulit berminyak seperti Zati mesti pilih moisturizer/pelembap muka yang sesuai agar dapat membantu masalah berminyak menjadi terkawal. Sebab itu lah krim muka terbaik pilihan Zati adalah Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature

Aqua Whitening Cream - Pelembap muka terbaik

Aqua Whitening Cream ni adalah moisturizer water based yang sangat bagus kerana mempunyai tekstur krim yang lembut dan ringan membuatkan ianya mampu menyerap ke dalam kulit muka dengan baik dan dapat mengawal minyak di wajah.

Tekstur krim yang ringan dan mudah meresap kedalam kulit


6 Kelebihan Krim Muka Moisturizer Hansaegee Nature Untuk Kulit Berminyak

Penggunaan moisturizer/pelembap muka mempunyai banyak manfaat untuk kulit wajah. Berikut adalah beberapa faedah penting menggunakan moisturizer/pelembap muka:

1. Moisturizing & Hydrating - Mencegah dan Merawat Kulit Berminyak

Punca kulit berminyak adalah disebabkan kulit tidak mencukupi air, apabila kulit kering, skincare barrier kita akan mengeluarkan sebum yang berlebihan yang akan menjadikan kulit lebih berminyak.

Krim moisturizer/pelembap muka Aqua Whitening Cream adalah moisturizer untuk kulit berminyak kerana ianya sangat moisture, watery dan ada ingredients "Glycerin" dan "Niacinamide" yang melembapkan dan menghidratkan kulit. Penggunaan moisturizer water based Aqua Whitening Cream ini menjadikan kulit lembap sepanjang hari, kulit terasa segar dan tidak berminyak.

2. Control Oily Skin - Moisturizer / Pelembap Muka Untuk Kulit Berminyak

Salah satu faedah penting menggunakan pelembap muka ialah mengekalkan keseimbangan minyak dalam kulit. Cara merawat kulit berminyak, walaupun anda mempunyai kulit berminyak, tetap penting untuk menggunakan pelembap yang ringan dan tidak komedogenik. Ini akan membantu mengekalkan kulit lembap tanpa meningkatkan pengeluaran minyak berlebihan dan meminimumkan risiko jerawat atau masalah kulit yang lain.

Ramuan "Niacinamide" dalam pelembap Aqua ini adalah bahan yang sangat kuat dalam mengawal kulit berminyak. Ia mengawal lebihan sebum keluar dari kulit muka, jadinya kulit berminyak dapat dikawal juga.

Tekstur krim muka moisturizer terbaik - ringan dan tidak berminyak

Pelembap muka Aqua Whitening Cream adalah Non-Comedogenic sebab itu lah ianya tidak menjadikan pori tersumbat dan tidak menyebabkan kulit berminyak. Zati dah cuba krim siang Aqua Whitening Cream terbaik ni pada waktu kerja dan kulit Zati tidak bermiyak walaupun berpeluh kerana Zati kerja menghadap haba panas didapur dan keadaan dapur juga panas. Ini adalah kerana Aqua Whitening Cream adalah moisturizer water based, ringan dan melembapkan kulit. Skin barrier pun sihat dan kulit berminyak dapat dikawal.

3. Mengawal Pori Terbuka

Liang pori terbuka atau membesar adalah saluran pada permukaan kulit yang merembeskan minyak dan peluh. Untuk mengawal pori terbuka, penting untuk memastikan kulit bersih dengan rutin pembersihan yang lembut dan penggunaan produk yang sesuai dengan jenis kulit. Moisturizer/pelembap muka Aqua Whitening Cream boleh membantu meminimumkan penampilan pori-pori, manakala menggunakan produk yang tidak menyumbat liang roma dan menggunakan pelembap yang betul dapat membantu mengekalkan keseimbangan kelembapan kulit.

Krim muka moisturizer terbaik ni adalah "Non-Comedogenic"  jadinya pori tidak tersumbat, bila pori tidak tersumbat maka pori akan bersih dan kulit muka juga tidak berminyak. Pori yang terbuka atau pori besar akan dapat dikawal.

Selain itu, Aqua Whitening Cream sangat moisture kerana ianya adalah best moisturizer water based. Bila badan kita cukup air, skin barrier jadi sihat dan pori tidak mengembang serta dapat mengawal pori terbuka.

Tekstur krim lembap dan ringan

Disebabkan tekstur krim pelembap muka Aqua Whitening Cream yang lembut dan ringan, ianya tidak menyebabkan liang pori tersumbat. Ianya juga mampu meresap kedalam kulit dengan baik. Memang moisturizer bagus untuk kulit berminyak!

4. Make-Up Tahan Lama

Untuk yang gemar make-up, tetapi risau make-up bercapuk sebab kulit berminyak, memang wajib guna moisturizer/pelembap muka Aqua Whitening Cream ni kerana ia adalah salah satu cara make-up tahan lama.

Tips untuk make-up tahan lama boleh guna skincare terbaik untuk kulit berminyak. Krim muka Aqua Whitening Cream tidak berminyak, cepat meresap kedalam kulit dan light texture, jadinya muka rasa segar dan make-up meresap dengan cepat dan lebih pigmented. Seriously cantik sangat! Walaupun seharian bermake-up, tetap nampak cantik dan muka jadi glowing dan tak bercapuk.

Contoh gambar dibawah Zati gunakan krim siang terbaik Aqua Whitening Cream sebagai base meke-up dan ianya juga moisturizer yang bagus untuk menjadikan make-up tahan lama serta dapat melindungi kulit. Sebenarnya itu lah rahsia cara make-up tahan lama Zati. Bila guna krim siang Aqua Whitening Cream ni, akan jadi mudah bila nak make-up, sebab Zati tak suka letak krim banyak-banyak dimuka. Sebab tu lah Aqua Whitening Cream ni krim siang terbaik bagi Zati.

Make-up tidak bercapuk walaupun seharian

Zati biasa pakai pelembap muka dari pagi hingga ke malam memang make-up tahan lama, sebab cream tekstur tak berminyak, menyerap dengan cepat menjadikan make-up cantik pigmented dan tak bercapuk.

5. Brightening - Kulit Tidak Kusam & Sihat Berseri

Bahan pelembap muka Aqua Whitening Cream "Niacinamide" ini mendapat kesan pencerahan kulit dengan mengimbangi tona kulit kita. Bila kulit berminyak akan sentiasa nampak tidak bermaya dan kusam kerana kulit tidak dapat air yang mencukupi.

Aqua Whitening Cream ni adalah moisturizer water based dan tekstur krim ringan dan tidak berminyak, sebab itu lah ianya adalah moisturizer yang sesuai untuk kulit berminyak. Sejak Zati gunakan Aqua Whitening Cream ni, kulit terasa segar dan glowing serta tona kulit pun jadi sekata. Sebab tu Zati kata kan Aqua Whitening Cream ni adalah krim siang terbaik dan krim malam terbaik yang Zati pernah guna.

6. Anti Wrinkle - Mengurangkan Tanda Penuaan Permatang

Tidak kira apa jenis kulit, kulit berminyak atau kulit kering bila meningkat usia, kedutan akan muncul. Pelembap Aqua Whitening Cream ini terdiri daripada bahan-bahan seperti "Niacinamide" yang boleh membaiki kerosakan kulit dan juga boleh memberikan air yang mencukupi untuk kulit jadinya, skin barrier healthy dan wrinkle dapat dikawal. Dengan melembapkan kulit dengan moisturizer / pelembap muka, boleh mengurangkan tanda-tanda penuaan pramatang dan memastikan kulit kelihatan muda dan segar.

Rutin penjagaan kulit yang sesuai dengan jenis kulit, termasuk moisturizer/pelembap muka, menggunakan produk bebas minyak atau bukan komedogenik, dan memastikan kulit sentiasa bersih, boleh membantu mengawal minyak berlebihan dan memastikan kulit seimbang. Ini salah satu cara merawat kulit berminyak yang penting.

Sebelum ni, Zati banyak buat kerja outdoor yang menyebabkan kulit muka Zati sunburn dan berminyak kerana berpeluh. Sekarang pula, Zati buat kerja sambilan di kedai makan sebagai pembantu dapur, sama juga keadaannya berhadapan dengan haba panas semasa memasak dan keadaan dalam dapur itu sendiri pun panas. 

Walaupun di rumah, bila berhadapan dengan komputer seharian, kulit muka juga memerlukan perlindungan. Sebab itu Zati tak lupa untuk apply krim pelembap muka terbaik Aqua Whitening Cream ni supaya kulit muka Zati sentiasa lembap dan tak berminyak.

Kerja dirumah mesti guna krim pelembap terbaik Aqua Whitening Cream

Sejak Zati amalkan penjagaan kulit yang betul untuk kulit berminyak, memang nampak perubahan dari segi minyak berkurangan di wajah, bila make-up tak bercapuk, tona kulit semakin sekata, pori tak tersumbat dan paling best kulit makin glowing!

Bila kita disiplin dalam bab penjagaan kulit muka dan memilih moisturizer/pelembap muka yang terbaik pasti akan membuahkan hasil yang sangat memuaskan hati. Skincare terbaik untuk masalah kulit berminyak adalah moisturizer/pelembap muka Aqua Whitening Cream dari Hansaegee. Zati sendiri dah cuba dan sangat berpuas hati dengan kesannya. 




Post a Comment

1 Comments

  1. Wanita memang selalu sensitif kulit mukanya. Lelaki sesetengah sahaja. Ada yang langsung tak pakai pencuci muka pun ada.

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila berikan komen anda. Jemput follow blog ini ye!