Hilangkan Bosan Dan Stress Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)

Advertisement

Hilangkan Bosan Dan Stress Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)


Sebut sahaja PKP mesti ramai yang stress kan? Sabar, jangan stress semasa PKP ni. Cuba kita pandang dari sudut positif, banyak faedah nya bila kita disuruh duduk rumah. Salah satu nya, dapat mengeratkan kembali hubungan antara suami isteri,anak-anak,ibu bapa, adik-beradik dan kawan-kawan.

Pelbagai aktiviti kita boleh buat dirumah bersama ahli keluarga. Contoh nya, kemas rumah, berkebun, memasak, baking, menjahit , main game, dan macam-macam lagi.

Macam Zati sendiri, cara Zati hilangkan stress dan bosan sepanjang PKP ni, adalah dengan cara bermain game. Haaa, nak tahu Zati main game ape? Ini adalah salah satu game yang menjadi  kegemaran Zati dari dulu lagi. Boleh dikatakan agak legend lah game ni. Siapa zaman 80-an hingga 
90-an mesti tahu game ni.


Ni lah game nya. BRICK OUT nama nya. Game ni dulu-dulu Zati selalu main bersama dengan game "susun bata". Memang seronok game ni, Menguji juga tahap kesabaran korang ,sebab ada masa penghadang bawah tu jadi panjang, ada kala pendek.



Best sangat!Kalau korang nak tahu, Zati main game ni kat plays.org Bermacam game yang menggamit kenangan dan nostalgia korang.Terdapat lebih 100 permainan yang ada dalam laman web tersebut dan setiap hari akan ditambah permainan yang baru.

Semua permainan dalam laman web ini, sangat sesuai dimain oleh kanak-kanak dan juga dewasa. Korang tak perlu muat turun permainan tersebut. Korang cuma cari permainan apa yang korang minat, terus boleh main je.




Diatas adalah beberapa game yang terdapat dalam laman web tersebut.Boleh la korang hilangkan stress dan boleh juga ajak anak-anak,adik main sama. Dapat juga erat silaturahim kan. 

Korang boleh lah tengok-tengok dalam laman web plays.org ni, dan Zati yakin ianya dapat membantu korang hilangkan stress dan bosan korang tu dan ianya juga dapat menceriakan hari-hari korang!

Post a Comment

0 Comments