Bolehkah Teh Hijau Membantu Anda Mengurangkan Lemak Degil?

Advertisement

Bolehkah Teh Hijau Membantu Anda Mengurangkan Lemak Degil?


Apabila menurunkan berat badan, diet dan senaman berfungsi secara bersinergi untuk memberikan hasil. Memfokus pada senaman sahaja tetapi tidak pada diet anda atau sebaliknya tidak akan memberikan hasil yang anda cari kerana tubuh anda bergantung pada kesihatan fizikal dan juga nutrien yang diserap untuk menjadi sihat dan cantik.

Namun begitu, tidak semua tubuh sama. Walaupun dengan rutin senaman dan pelan diet, lemak degil kadangkala memang degil dan sukar hilang, terutamanya di sekitar perut. Ketika itulah anda boleh mempertimbangkan untuk membawa unsur ketiga untuk membantu perjalanan penurunan berat badan anda – suplemen kesihatan.

Memperkenalkan Nutrilite Green-T Plus Tablet

Jika anda belum tahu, teh hijau penuh dengan manfaat kesihatan. Sebagai sumber antioksidan yang berkuasa, penyelidikan telah mengaitkan pengambilan teh hijau dengan pengurangan risiko jenis kanser tertentu. Ia juga terbukti boleh mengurangkan paras gula darah dan menambah baik kepekaan insulin, menjadikannya sekutu yang kuat dalam melawan diabetes.


Tetapi salah satu manfaat teh hijau yang paling banyak dibincangkan adalah sifat penurunan berat badannya. Salah satu fitonutrien yang paling bermanfaat dalam teh hijau ialah polifenol yang dipanggil epigallocatechin gallate (EGCG). Dengan kesan antiobesiti, ia boleh membantu anda menurunkan berat badan dengan merangsang metabolisme dan memecahkan lemak viseral yang ada dalam tubuh kita.

Menggabungkan kuasa alam dan sains, Nutrilite Green-T Plus memanfaatkan bahan aktif penurunan berat badan teh hijau, iaitu epigallocatechin gallate (EGCG) dalam bentuk tablet yang mudah diambil.

Sumber: https://www.healthline.com/nutrition/top-10-evidence-based-health-benefits-of-green-tea#6.-May-reduce-bad-breath

Tetapi Mengapa Saya Harus Mengambil Tablet, Bukankah Saya Boleh Minum Sahaja Teh Hijau?

Malangnya, polifenol yang bermanfaat dalam teh hijau tidak stabil secara kimia dan tidak boleh diserap dengan mudah oleh tubuh kita. Selalunya, EGCG disingkirkan terus daripada tubuh – jadi anda tidak dapat mengalami manfaat penuh sebatian ini.


Namun begitu, untuk mengatasi batasan ini, Nutrilite Green-T Plus menggunakan Teknologi Greenselect Phytosome untuk memaksimumkan manfaat kesihatan polifenol seperti EGCG. Dengan mengikat polifenol seperti EGCG, phytosome membantu menstabilkan dan menghantar sebatian ini ke dalam tubuh kita dengan berkesan.


Greenselect Phytosome ialah ekstrak teh hijau yang tidak mengandungi kafein dan dirumus dalam lesitin untuk meningkatkan penyerapan dan bioketersediaan ECGC supaya anda boleh mendapat manfaat maksimumnya.

Kajian telah menunjukkan bahawa Teknologi Greenselect Phytosome, apabila digabungkan dengan senaman dan diet rendah kalori akan membantu menyokong pengurangan saiz pinggang dan penurunan berat badan.


Setiap tablet Nutrilite Green-T Plus mengandungi 50mg teh hijau Greenselect Phytosome dengan bahan aktif EGCG pada 20mg. Selain itu, ekstrak teh hijau Greenselect Phytosome bebas kafein, jadi anda tidak akan berjaga sepanjang malam di samping menikmati manfaat pengurusan berat badan.

Sumber: GreenSelect® Phytosome as an Adjunct to a Low-Calorie Diet for Treatment of Obesity: A Clinical Trial. Di Pierro F, Menghi AB, Barreca A, Lucarelli M, Calandrelli A, Alternative Medicine Review Volume 14, November 2 2009

Bukan Itu Sahaja - Hal yang Baik Biasanya Datang Berpasangan dengan Tambahan Alga Perang


Biasanya dikenali sebagai kelp, alga perang atau Laminaria Japonica ialah sumber fucoxanthin, sejenis karotenoid yang telah menunjukkan potensi sebagai satu bentuk rawatan dan pencegahan obesiti kerana ia mungkin mencegah timbunan lemak perut dan mengurangkan timbunan lemak dalam hati.

Apabila digabungkan, kedua-dua ekstrak teh hijau Greenselect Phytosome dan fucoxanthin daripada alga perang membantu meningkatkan penggunaan tenaga. Oleh itu, metabolisme tubuh anda meningkat dan memungkinkan anda membakar lebih banyak lemak.

Sumber:

Produk Berkuasa yang Menyokong Pengurusan Berat Badan Anda


Dengan semua manfaat ini digabungkan ke dalam satu tablet kecil, jadi tidak mengejutkan jika Nutrilite Green-T Plus adalah suplemen yang anda perlukan untuk meneruskan perjalanan penurunan berat badan ke tahap seterusnya.

Harga Ahli : RM148.00
Harga Bukan Ahli : RM185.00

Daftar Ahli : RM60.00

Klik Link --> Daftar Ahli | Pembelian Green-T Plus Tablet 

Kredit : Artikel Amway

Post a Comment

0 Comments