Apa Sebenarnya Yang Ada Di Dalam Air Paip Anda?

Advertisement

Apa Sebenarnya Yang Ada Di Dalam Air Paip Anda?


Ramai antara kita yang beranggapan bahawa air kita bersih – tetapi adakah ia benar-benar bersih? Apa yang mengalir dari paip anda mungkin mengandungi banyak bahan cemar yang tidak boleh anda lihat, hidu atau rasa. Selain itu, air anda juga mungkin mengandungi sisa bahan kimia, ubat yang dibuang, antibiotik atau bahan cemar lain.

Menurut organisasi bukan berasaskan keuntungan, Persatuan Kualiti Air, air paip boleh mengandungi sehingga 18 bahan cemar bawaan air, daripada aluminium sehingga uranium. Walaupun saintis terus mengkaji kesan jangka panjang bahan cemar ini, banyak yang diketahui berpotensi membahayakan kesihatan anda.

Apakah yang menyebabkan air tercemar?

Air boleh tercemar melalui beberapa cara seperti mengepam sisa ke dalam tandas atau membuang bahan kimia ke dalam longkang. Contohnya, sebatian farmaseutikal dan antibiotik boleh memasuki sistem air apabila ubat-ubatan yang tidak digunakan dibuang ke dalam sistem air buangan atau apabila pesakit menyingkirkannya daripada badan mereka.

Sebaik sahaja bahan kimia ini memasuki sistem air buangan, ia bergerak terus ke sumber air permukaan. Bahan cemar lain mungkin bermula dengan penggunaan racun perosak, malah daripada mendapan semula jadi di dalam bumi.

“Pencemaran air boleh datang dari pelbagai sumber termasuk industri, pertanian dan alam semula jadi,” kata Amanda Morgott, jurutera reka bentuk produk dalam penyelidikan dan pembangunan untuk Amway.

“Anda harus minum air yang dipastikan selamat untuk kegunaan manusia oleh pihak berkuasa kesihatan awam sahaja, tetapi sistem pengagihan air minum — termasuk paip berkarat, takungan di atas bumbung, malah komponen paip di dalam rumah — juga boleh menjadi sumber pencemaran.”

Maksudnya ialah air di dalam gelas anda mungkin mengandungi plumbum, merkuri, asbestos, radon, produk pereputan radon, lebih daripada 30 racun perosak, vinil klorida, aditif petrol, produk penyahjangkitan, karsinogen disyaki, opioid dan antibiotik.

“Ini bukan bertujuan untuk menakutkan orang ramai tentang kualiti air mereka, tetapi untuk menyedarkan mereka tentang kemungkinan pencemaran dan faedah mempunyai penyelesaian rawatan air di rumah anda,” kata Morgott.


Bagaimanakah untuk memilih sistem rawatan air

Persatuan Kualiti Air menyatakan bahawa sistem rawatan air “titik penggunaan”, yang merawat bahan cemar di paip, menyediakan “perintang akhir pada bahan cemar yang menjadi kebimbangan sebelum air diminum atau digunakan.”

Pilih sistem rawatan air yang terbukti keberkesanannya. Cari produk yang telah diuji oleh penilai pihak ketiga, seperti NSF® International. NSF ialah organisasi kesihatan awam bebas dan bukan berasaskan keuntungan yang bermatlamat membantu orang ramai hidup lebih selamat dengan melakukan ujian yang ketat dan terkawal ke atas produk pengguna.

Sistem Rawatan Air eSpring yang dihasilkan oleh Amway merupakan penulen air rumah pertama yang menampilkan sistem karbon/UV yang memenuhi Standard Antarabangsa NSF 42, 53, 55, dan 401, yang diiktiraf di seluruh dunia untuk kualiti air.


Rawat dengan cahaya UV

Selain menambah baik rasa, bau dan kejernihan air minuman, Sistem Rawatan Air eSpring didapati boleh mengurangkan lebih daripada 140 bahan cemar yang berpotensi menjejaskan kesihatan.

Unit eSpring menggunakan cahaya UV untuk merawat air tanpa menggunakan bahan kimia. Cahaya UV ini memusnahkan sehingga 99.99% bakteria dan virus bawaan air yang menyebabkan penyakit di samping mengekalkan mineral yang bermanfaat seperti kalsium dan magnesium.

Selain itu, Penuras Karbon terpaten AS, yang diperbuat daripada karbon diaktifkan berasaskan tempurung kelapa berkualiti tinggi, berkesan menyingkirkan lebih daripada 140 kekotoran.


Jadi apabila anda mengisi gelas dengan air eSpring selepas ini, yakinlah bahawa anda minum air yang jernih, sejuk dan selamat sahaja.


Sistem Rawatan Air eSpring

Anda mahukan sistem rawatan air yang dapat memberikan air minuman dengan rasa, bau dan kejernihan yang lebih baik? Sistem rawatan air eSpring dapat merawat sehingga 5,000 liter air atau boleh digunakan selama setahun antara penukaran penuras*. 

Penuras karbonnya pula dapat mengurangkan lebih daripada 140 kotoran yang berpotensi menjejaskan kesihatan dengan berkesan, dan ia juga mempunyai Lampu UV yang dapat memusnahkan sehingga 99.99% bakteria dan virus di dalam air minuman anda.


TEKNOLOGI ESPRING YANG LUAR BIASA

Tanpa memerlukan sumber elektrik terus, lampu ultraungu (UV) eSpring dikuasai oleh teknologi kuasa tanpa wayar eCoupled. Dengan teknologi ini, tenaga elektrik dialirkan melalui komponen udara, air dan komponen plastik tanpa perlu menyambungkan elektrik secara langsung untuk menyalakan cahaya ultraungu (UV) unit tersebut dalam sistem. Blok karbon di dalam Kartrij eSpring ini pula menggunakan bahan berasaskan tempurung kelapa berkualiti tinggi yang dapat menyingkirkan bahan cemar dengan berkesan tanpa menjejaskan mineral semula jadi sihat dalam air minuman anda.

Anda juga dapat memantau keadaan penapis air anda dengan mudah sekali. eSpring mempunyai "Cip Pintar" yang disambungkan kepada paparan monitor LED sistem yang menggunakan ikon mudah dan isyarat audio untuk memberitahu anda sama ada sistem ini berfungsi dengan baik. Monitor ini kemudian memberitahu anda apabila tiba masa untuk menukar Kartrij.


MANFAAT SISTEM RAWATAN AIR ESPRING

Nikmati air minuman dengan rasa, bau dan kejernihan air yang lebih baik dengan Sistem Rawatan Air eSpring. Selain itu, penapis air ini juga menggunakan teknologi cahaya ultraungu untuk menyingkirkan kuman dan bahan cemar dalam air minuman anda sambil mengekalkan mineral bermanfaat seperti kalsium, magnesium dan fluorida.

eSpring juga mempunyai sistem pemantauan yang dapat memaklumkan anda tentang status hayat kartrij yang tinggal. Sistem semasanya juga mengalir pada suhu paip untuk memastikan kos tenaga anda kekal rendah.

Dengan teknologi kuasa tanpa wayar dan kartrij yang mudah digantikan, pemasangan eSpring tidak memerlukan kerja pemasangan wayar yang rumit kerana ia tiada wayar dalaman atau palam untuk dicabut dan disambung semula. Ciri ini juga dapat memastikan keselamatan anda dan keluarga terpelihara di rumah.


PRODUK YANG MEMENANGI ANUGERAH

Sistem Rawatan Air eSpring mendapat pelbagai pengiktirafan, seperti Syarikat Penurasan Air Pilihan Frost & Sullivan bagi Asia Pasifik sejak 2010, dan Anugerah Emas bagi Jenama yang Paling Dipercayai Reader's Digest di Malaysia dan Asia sejak 2005. Sistem pembersih air eSpring ini juga diperakui oleh NSF International (NSF / ANSI Standard 42、53、55、401、P473 dan P477) dan memperoleh Mohor Emas daripada Persatuan Kualiti Air. eSpring juga adalah jenama sistem rawatan air di rumah No. 1 dunia dari segi jualan.* *Berdasarkan kajian Verify Markets ke atas jualan global 2018.

Nasihat/Langkah Keselamatan

Anda mungkin memerlukan satu prapenuras pilihan bergantung kepada kualiti air di tempat tinggal anda. Sebaliknya, anda hanya memerlukan prapenuras pembalut standard sahaja yang didatangkan dengan kartrij eSpring.

Selain itu, lampu UV di dalam kartrij mengandungi merkuri. Sila lupuskannya mengikut undang-undang tempatan, negeri, atau persekutuan.

Maklumat Waranti

2 tahun

Sokongan Pelanggan

Bagi menambah nilai pada perkhidmatan sokongan pelanggan kami, AMWAY menawarkan Perkhidmatan Di Rumah untuk kawasan-kawasan berikut:
1. Kuala Lumpur dan Selangor
2. Pulau Pinang dan Seberang Perai

Sila hubungi kami bila-bila masa anda memerlukan servis dan pembaikan untuk produk di bawah:

● Sistem Rawatan Air eSpring
● Penulen Udara ATMOSPHERE AMWAY akan menghantar juruteknik terlatih ke rumah anda dalam masa 48 jam selepas panggilan anda. Bayaran perkhidmatan RM60.00 seunit akan dikenakan untuk setiap lawatan (tidak termasuk alat ganti). Untuk maklumat lanjut tentang perkhidmatan ini, sila hubungi Talian IHS kami di 03-7946 2800 / 04-3900 299 (Butterworth).

Harga Ahli - RM3,400.00
Harga Bukan Ahli - RM4,250.00
Jenis Pembayaran - Full Payment / Zero Interest Plan (ZIPP)

               





Post a Comment

0 Comments