AEON Mesra Deepavali Raikan Golongan Kurang Bernasib Baik di Ipoh, Perak

Advertisement

AEON Mesra Deepavali Raikan Golongan Kurang Bernasib Baik di Ipoh, Perak


15 Oktober 2022 yang lalu, Zati berkesempatan menyertai satu program di AEON Big Falim Ipoh. Yayasan AEON Malaysia (MAF) teruskan kerjasama program sambutan perdana, AEON Mesra Deepavali, dengan jangkaan akan datang Sambutan Deepavali di AEON BiG Falim, Ipoh.

AEON Mesra Deepavali Raikan Golongan Kurang Bernasib Baik di Ipoh, Perak

Dalam majlis ini MAF bekerjasama dengan dua organisasi iaitu Kuil Sree Muneeswarar dan Persatuan Wanita Perak dalam membawa 80 kanak-kanak daripada 30 isi rumah kurang bernasib baik Ipoh untuk pengalaman membeli-belah Deepavali yang menggembirakan di AEON BiG Falim.

Untuk sesi ini setiap satu daripada mereka diberi RM200 untuk mendapatkan pakaian, kasut dan aksesori lain Deepavali yang lengkap. Aktiviti ini turut dibantu oleh sukarelawan dari AEON BiG Malaysia Sdn Bhd, AEON Credit Service Berhad, dan AEON CO. (M) BHD.


Terdapat juga aktivti pertandingan 'kolam' yang disertai oleh kanak-kanak. Pelbagai kreativiti yang dihasilkan oleh mereka dalam pertandingan tersebut.

Selain membeli pakaian Deepavali, setiap keluarga turut menerima 'Kotak AEON Bersamamu', mengandungi barangan runcit bernilai RM100 dengan tambahan RM200 'duit raya' untuk perayaan mereka Penyediaan. Kanak-kanak itu menerima RM50 setiap seorang untuk wang saku mereka. Majlis turut diserikan dengan kehadiran dimeriahkan dengan pertandingan reka bentuk kolam Deepavali yang disertai oleh kanak-kanak.


Majlis turut dihadiri oleh Keiji Ono, Naib Presiden Yayasan AEON Malaysia dan Pengarah Urusan AEON CO. (M) BHD.; Daisuke Maeda, Naib Presiden Malaysia Yayasan AEON dan Pengarah Urusan AEON Credit Service (M) Berhad dan Sheikh Farouk Sheikh Mohamed, Pengarah Urusan AEON BiG.

MAF telah menyumbang sehingga RM90,000 dalam bentuk sumbangan untuk AEON Mesra Deepavali ini Program. Selain AEON BiG Falim di Ipoh, program ini turut disertai lima orang cawangan AEON dan AEON BiG lain iaitu AEON Mall Taman Universiti, Johor; Pusat Beli-belah AEON Bandar Sunway, Selangor; AEON Mall Taman Equine, Selangor; AEON BiG Midtown Falim, Perak; AEON BiG Subang Jaya, Selangor; AEON BiG Bukit Rimau, Selangor libatkan 300  kanak-kanak secara keseluruhan.

Menurut Datin Noryahwati Mohd Noh, Presiden MAF, "Kami akan sentiasa memanjangkan tempoh kami membantu menghulurkan tangan kepada mereka yang memerlukan sokongan, terutamanya kanak-kanak dan golongan yang tidak bernasib baik keluarga, mengikut ikrar yayasan. Kami gembira dapat bekerjasama dengan AEON Group untuk sukarelawan dan tempat untuk kanak-kanak membeli-belah kerana mereka menawarkan pilihan yang hebat untuk keperluan Deepavali."

Yayasan AEON Malaysia sentiasa berusaha untuk memberi sokongan tertinggi kepada inisiatif dan gerakan yang memberi manfaat kepada masyarakat dan warganegara Malaysia. The AEON Mesra Program ini selaras dengan usaha yayasan untuk menyokong Mampan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Matlamat Pembangunan (UNSDG) yang selaras dengan SDG 16 – yang menggalakkan keamanan dan masyarakat inklusif untuk pembangunan mampan, menyediakan akses kepada keadilan untuk semua dan membina berkesan, bertanggungjawab dan inklusif di semua peringkat.

Mengenai Yayasan AEON Malaysia

Diilhamkan untuk mendekati mereka yang memerlukan, Yayasan AEON Malaysia ditubuhkan di 
2004 oleh AEON, peruncit pertama di Malaysia yang memulakan yayasan amal sendiri. Setakat ini, 
Yayasan AEON Malaysia telah menyumbang lebih daripada RM14 juta dalam pelaksanaannya 
pelbagai program kelestarian komuniti.

Yayasan AEON Malaysia merupakan cabang tanggungjawab korporat AEON Group Malaysia. Ia berusaha untuk memberi bantuan kepada mereka yang tidak mempunyai akses kepada keperluan asas seperti pendidikan, perlindungan dan sokongan perubatan. Ia juga bertujuan memberi bimbingan kepada golongan muda. generasi dalam menangani cabaran sosial hari ini tanpa mengira bangsa dan agama, dan kepada mengembangkan lagi potensi mereka untuk masa depan yang lebih bermakna.

AEON Group Malaysia terdiri daripada lapan entiti terkenal iaitu AEON CO. (M) BHD., AEON BiG (M) Sdn Bhd, AEON Fantasy (M) Sdn Bhd, AEON Credit Service (M) Berhad, AEON TopValu (M) Sdn Bhd, AEON Global Supply Chain Sdn Bhd, AEON Delight Sdn Bhd dan Yayasan AEON Malaysia.

Operasi AEON Group Malaysia sangat pelbagai meliputi pasar raya besar, pasar raya dan jenama runcit pusat membeli-belah untuk perkhidmatan kewangan dan kredit. Kumpulan AEON Malaysia 
Juga menawarkan perkhidmatan pengurusan kemudahan bersepadu, pengkomersialan swasta berkualiti tinggi jenama yang memberi tumpuan kepada produk dari Malaysia dan Jepun, pendidikan dan hiburan perkhidmatan untuk kanak-kanak dan keluarga serta pengurusan logistik dan rantaian bekalan khusus.



Post a Comment

0 Comments