5 Rangkaian Produk GKB Membantu Meningkatkan Taraf Kesihatan

Advertisement

5 Rangkaian Produk GKB Membantu Meningkatkan Taraf Kesihatan

Penjagaan usus sangat penting untuk kesihatan secara keseluruhan. Usus memainkan peranan dalam proses penghadaman dan penyerapan nutrien, serta membantu sistem imun. Berikut adalah beberapa petua untuk mengekalkan kesihatan usus:

1.  Ambil makanan yang seimbang dan berkhasiat, termasuk serat yang mencukupi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh dan kacang. Serat membantu mengekalkan keseimbangan dalam mikrobiom usus dan membantu penghadaman.

2. Elakkan makanan berlemak atau berminyak, makanan bergoreng dan makanan yang tinggi kandungan gula atau diproses. Makanan ini sukar dihadam dan boleh mencetuskan masalah usus.

3. Banyakkan minum air, kerana air membantu melancarkan sistem penghadaman dan mengelakkan sembelit.

4. Bersenam dengan kerap, kerana senaman membantu melancarkan peredaran darah ke usus dan melancarkan pembuangan air besar.

5. Elakkan mengambil alkohol dan merokok, kerana kedua-duanya boleh menyebabkan keradangan usus.

6. Kurangkan tekanan, kerana tekanan boleh menjejaskan fungsi pencernaan dan menyebabkan gangguan usus.

7. Dapatkan ujian saringan untuk penyakit usus seperti kanser usus jika anda berumur lebih dari 50 tahun atau mempunyai sejarah keluarga yang menghidap penyakit usus.

8. Jangan lupa ikuti jadual pemeriksaan kesihatan rutin dan dapatkan nasihat doktor jika anda mengalami simptom seperti sakit perut, kembung perut, cirit-birit, atau sembelit yang berlarutan lama.

5 Rangkaian Produk GKB Membantu Meningkatkan Taraf Kesihatan | Semua orang suka makan kan? Zati salah seorang yang gemar makan, tak kira apa jua juadah mesti nak makan. Sehinggakan bila dah terlampau banyak makan, perut jadi senak dan ada juga menyebabkan Zati sukar membuang!

Tidak dapat dinafikan kekadang Zati juga ada mengalami sembelit yang menyebabkan Zati sakit dan tidak selesa. Dah bermacam cara Zati cuba, ada yang suruh makan buah betik, banyakkan minum air kosong, tapi semua tu tak menjadi pada diri Zati. Mungkin lain orang lain caranya kan.

Sampailah Zati jumpa satu jenama suplemen yang mampu membantu masalah Zati, iaitu GKB (GK BIO International Sdn. Bhd.)

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. Selain itu, probiotik yang bentuk granul probiotik ini juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik, sesuai untuk dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman."

Tentang GKB (GK BIO International Sdn. Bhd.)

Telah ditubuhkan pada tahun 2018, hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan. Objektif utamanya adalah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan untuk membantu mengawal fungsi tubuh badan. 

GKB memastikan setiap produk kesihatannya diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF GMP, TQF, HALAL, sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA, pensijilan standard pembuatan cemerlang GMP Malaysia, FSSC 22000 dan ISO/IEC TAF 17025, untuk memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap tertinggi.

GKB menggunakan lebih daripada 40 jenis cendawan dan probiotik dalam produknya dan memastikan produk tersebut 100% semulajadi, bebas bisa, bebas bahan kimia, tiada kesan sampingan dan pastinya sesuai untuk semua ahli keluarga bagi mengekalkan kesihatan.

5 Suplemen Penting Untuk Perut dan Usus

Setelah Zati membuat sedikit pencarian tentang suplemen apa yang sesuai untuk Zati amalkan bagi menjaga kesihatan dalaman dan luaran, Zati jumpa dengan produk keluaran GKB. Bukan sahaja boleh membantu masalah perut dan usus, ianya juga boleh membantu masalah kulit seperti kering dan kusam terutama wanita.

GKB Probio+ - Untuk Memperbaiki Usus

GKB Probio+

  • Mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang berfungsi aktif 
  • Mengandungi 4 jenis probiotik yang boleh membantu pencernaan, mengurangkan sembelit dan cirit-birit
  • Memberikan lebih perlindungan kepada saluran usus
  • Membantu pencernaan dan penyerapan nutrien daripada makanan
  • Mengekalkan keseimbangan mikroflora usus
  • Meningkatkan imuniti

Setiap kali Zati makan makanan pedas, perut mesti akan meragam. Zati akan rasa senak dan pedih ulu hati. Tapi bila dah amalkan GKB Probio+ ni selama seminggu, setiap kali Zati makan pedas, dah tak senak perut dan pedih ulu hati lagi.

GKB Probio+ (30 sachets X 3g Powder)
 

Setiap sachet mengandungi 20 bilion jumlah bakteria probiotik hidup, sesuai untuk penjagaan harian usus dan kesihatan perut keluarga. Orang yang mengalami gejala sembelit ringan dan senak perut yang ringan juga disarankan untuk mengambilnya.

Cara Pengambilan : Ambil 1 sachet (serbuk 3g) dua kali sehari selepas makan. Makan secara terus dari sachet atau boleh campurkan 1 sachet ke dalam segelas air.

GKB Probizymes - Untuk Mengurangkan Gastritis 

GKB Probizymes
 
Di bulan puasa ni, Zati kerap kena kembung perut yang membuatkan Zati rasa nak membuang angin je dan sendawa. Rasa tak selesa sangat! Mungkin sebab perut kosong. Sebab tu Zati akan ambil Probizymes ni setiap kali lepas bersahur. Alhamdulillah dah kurang kembung perut.
 
Diformulasikan  daripada probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protien dan enzim lemak yang khusus untuk menangani masalah kembung perut berpanjangan, sakit perut akibat gastrik dan mengurangkan simptom refluks asid gastrik dengan berkesan.
 
GKB Probizymes - 30 sachets X 3g Powder

Cara Pengambilan : Ambil 1 sachet (serbuk 3g) sekali sehari selepas makan. Masukkan 1 sachet ke dalam segelas air, kacau dengan baik dan segera minum.

GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus - Untuk Memperbaiki Kulit

GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus
 
Zati suka rasanya yang sedap dan mudah untuk dikemam dalam mulut. Lagi pula, sachet yang kecil sebegini mudah untuk dibawa kemana sahaja dan cara makan pun mudah. Banyak kelebihannya jika kita amalkan GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus ni, antaranya ialah:
  • Mencegah penyakit gastrousus seperti usus bocor atau dysbiosis
  • Mengurangkan masalah kulit kering
  • Mengurangkan sensitiviti kulit 
  • Meningkatkan kesihatan kulit
  • Membantu mencegah jangkitan alat kelamin wanita
  • Meninkatkan imuniti
  • Melegakan penyakit berkaitan ketidakseimbangan mikrob

Korang yang kulit kusam dan kering tu boleh amalkan Lactobacillus Rhamnosus Plus ni. Sebab sebelum ni pun Zati punya kulit agak kering dan kusam. Bila dah cuba Lactobacillus Rhamnosus Plus ni, Zati perasan yang kulit muka dan tangan jadi lembap berbanding sebelum ni. Parut jerawat dimuka pun berkurang. 

Korang yang nak cantik sebelum raya ni, sempat lagi tau beli dan cuba Lactobacillus Rhamnosus Plus ni.

GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus - 30 sachets X 2g Powder

Cara Pengambilan : Ambil 1 sachet (serbuk 2g) dua kali sehari selepas makan. Makan secara terus dari sachet atau boleh campurkan 1 sachet kedalam segelas air.

GKB G-Pro Gold - Untuk Mengurangkan Sembelit

GKB G-Pro Gold

Untuk memperbaiki usus dan sesuai untuk orang ramai termasuk yang mengalami masalah sindrom iritasi usus, cirit-birit yang teruk dan sembelit.

Probiotik membiak dan memetabolismekan dalam usus, meningkatkan pH dan rembesan usus untuk membantu mengurangkan kemandirian bakteria patogen, dengan itu meningkatkan fungsi penghalang usus dan mengurangkan kejadian keradangan usus.

GKB G-Pro Gold (60 Vege Caps)
 
Mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik, setiap kapsul vegetarian mengandungi 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup, yang boleh meningkatkan flroa usus.
 
Sembelit memang membuatkan Zati tak selesa sepanjang hari! Kadang tu bila terasa nak membuang, jadi takut nak ke tandas disebabkan sembelit ni. Ada yang bagi petua suruh makan buah betik, minum air masak banyak, tapi tak jalan juga! Mungkin lain orang lain caranya kan. Sampai lah Zati jumpa GKB G-Pro Gold ni, dan dah amal kan Zati dah takde sembelit lagi, boleh dikatakan setiap hari Zati membuang.

Cara Pengambilan :  Ambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan.
 

GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 - Untuk Mengawal Minyak dan  Mengurangkan Kalori

GKB Lactobacillus Plantarum GKM3
 
Zati dah jatuh cinta dengan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ni! Sebab dia dapat bantu kita yang sedang nak diet tapi suka makan. Zati memang tak boleh nak kawal kalau bab makan ni, tapi bila dah start consume GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ni, walaupun Zati tak kawal sangat pemakanan, Zati perasan Zati ada pengurangan inch. Sebabnya, Zati dah boleh pakai baju raya Zati yang 2 tahun lepas! 
 
Zati sangat sarankan untuk korang yang nak kurus sebelum raya tu, cuba GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 ni. Korang mesti puas hati, sebab banyak kebaikan yang terdapat dalam dia.
 
Antara kebaikan nya ialah:

  • Menyerap lemak dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolestrol, trigliserida)
  • Membantu mengurangkan penyerapan kalori
  • Membantu mengurangkan berat badan
  • Menigkatkan tenaga
  • Membantu sistem penghadaman
  • Menjadikan badan lebih langsing
  • Menigkatkan kelembapan kulit
  • Mengurangkan kesan kerosakan kulit yang disebabkan oleh cahaya ultraviolet

GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 - 30 Capsules
 

Sesuai untuk bagi yang seang ingin menurunkan berat badan tetapi masih boleh menikmati makanan yang sedap. Zati cuba makan Lactobacillus Plantarum GKM 3 ni, maklumlah Zati ni pantang nampak makanan!

Cara Pengambilan :  Ambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan


Korang yang nak dapatkan produk GKB boleh ke semua cawangan Farmasi besar di Malaysia, termasuk Alpro Pharmacy

Atau korang boleh ke laman web serta platform sosial media dibawah :

Website | Facebook | Instagram | TikTok | YouTube | RED ID : 1318211221

GKB Official Selling Platform:

All major pharmacies in Malaysia, including:

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         

Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        

Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        

Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        

East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan         

Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy        

Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        

Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188/


Post a Comment

0 Comments