Food & Cooking Games For Kids Free Online

Advertisement

Food & Cooking Games For Kids Free Online

Food & Cooking Games For Kids Free Online | Sekarang ni sebut sahaja permainan percuma secara online, mesti ramai yang teruja kan? Termasuklah Zati sendiri. Zati nak bagi tahu ada satu website ni yang menyediakan permainan dalam talian untuk anak-anak secara percuma! Tapi bukan anak-anak je yang suka, Zati yang dah tua ni pun suka tau.




Korang pernah dengar tak website CulinarySchools.org ? Dalam website ni ada pelbagai topik yang menarik untuk korang layari seperti untuk korang yang sedang diet tu, mesti nak tahu kan berapa jumlah kalori makanan seharian, nak kira workout calories, atau pun nak dapatkan tips diet pun ada terdapat dalam website ni.

Conversion




Bahagian Conversion ni, korang akan boleh convert ukuran, berat dan paling best ada printable unit conversion table. Ianya tersangatlah memudahkan korang untuk menukar unit yang korang nak.


Weight Loss Calculator





Bahagian ni mesti ramai yang suka kan? Disini korang boleh calculate berat badan korang untuk dapatkan data lengkap tentang BMI korang, target berat ideal korang. Contoh macam bawah ni, Zati cuba kira berat adik Zati. Korang boleh klik sini --> Weight Loss Calculator

1- Mula-mula korang kena isi detail korang macam dibawah ni



2-2- Bila korang dah calculate tu, korang boleh terus dapat result BMI semua tu. Dan korang boleh je dapatkan report dalam bentuk PDF. Contoh result macam kat bawah ni.


3-3-  Ini pula contoh result untuk Nutritions.


Lepastu dibahagian bawah tu ada pelbagai tips dan info yang korang boleh baca mengenai kesihatan ddan berat badan. Paling best korang boleh guna Body Fat Calculator untuk tahu percent weight korang. Contoh macam dibawah ni.



Tujuan adanya calculator ni, korang dapat mengetahui lean body mass (LBM), fat body mass (FBM), body fat percent and body classification. Sangat membantu untuk yang betul-betuk nak turunkan berat badan. 

Dah kata nak kurus kan. mestilah kena bersenam betul tak? Korang boleh klik Workout Calculator. Tujuan calculator ini adalah untuk untuk menganggarkan jumlah kadar pembakaran kalori anda.

Food & Cooking Games For Kids Free Online




Terdapat lebih 150 permainan dalam talian untuk membantu membiasakan kanak-kanak dengan makanan, bertani, memasak, seni kulinari, perniagaan restoran dan kerjaya yang berkaitan dengan perhotelan. Semua permainan diterbitkan menggunakan reka bentuk web HTML5 yang mesra mudah alih dan desktop. 

Pautan kepada setiap permainan dibuka dalam tab baharu tertumpu secara eksklusif pada permainan yang berkaitan dan bukannya permainan dibingkai di dalam halaman web lain. Diantara permainan perniagaan restoran adalah seperti dibawah.

#1-  Open Restaurant Management Game



Open Restaurant ialah permainan restoran isometrik di mana seseorang mesti bertindak sebagai Maître D', pelayan, juruwang dan pembersih untuk restoran yang sibuk. Permainan ini melakukan kerja yang hebat menunjukkan betapa sibuknya restoran dan berapa banyak kerja yang perlu dilakukan oleh pelayan antara tempat duduk tetamu, menerima pesanan, menghidangkan makanan & mengutip bayaran.

#2- Penguin Cafe



Penguin Cafe meminta anda bermain penguin di atas skate bergegas untuk melayani tetamu dan memenuhi matlamat harian. Walaupun estetika dalam permainan ini adalah kartun, tahap kesukaran meningkat dengan cepat selepas tahap pasangan pertama.

Selain permainan berkaitan masakan dan restoran, terdapat juga permainan legend seperti Candy Fiesta, Merge Cake, Fruit Snake dan banyak lagi. Antara permainan yang Zati suka main adalah Candy Fiesta. 


Korang yang nak cuba main klik sini Candy Fiesta. Lagi satu permainan yang Zati suka main adalah Milk For Cat. Sebabnya Zati rasa comel je kucing tu haha!



Okeylah, rasanya setakat ini sahaja Zati nak tunjuk. Kalau korang nak cuba lagi permainan yang lain boleh je pilih diantara senarai dibawah ni.

Ataupun korang boleh je terus ke website Kids Food Games untuk bermain pelbagai lagi permainan yang menarik. Jika korang nak cari info ataupun tips mengenai kulinari, career dan kesihatan, boleh terus ke Culinary Schools.

Semoga ianya dapat membantu korang disamping bermain bersama anak-anak dalam mengisi masa lapang!

Post a Comment

8 Comments

  1. Kak Pip suka main yg buat2 burger tu, hahaha. Childish sangat, tp game tu cute ...

    ReplyDelete
  2. menarik pulak tgk game mcm ni. kreatif lah derangni kan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe sebab tu bukan anak-anak je tertarik, kita yang dewasa pun tertarik..

      Delete
  3. Menariknya. Seronok game² camni, bukan anak je suka, mak pun suka haha

    ReplyDelete
  4. Menariknya idea ni, kreatif sungguh tiba-tiba rasa nak cuba.

    ReplyDelete
  5. sis suka main open restaurant tu. geram la makin lama makin laju. adoi.. stress tapi syok. asah skil jari hehe

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca artikel ini. Sila berikan komen anda. Jemput follow blog ini ye!